nitlotten

Jag drog visst nitlotten inatt. Anders tog Vide själv (första natten) och jag sov inne hos Tuva så jag skulle få sova lite mer.
Gissa vilken av ungarna som vaknade mest...?
Men jaja, jag slapp i alla fall upp och värma mat och sånt...

Så ännu kan jag inte avgöra hurvida mjölkfria maten är bättre eller inte. Eftersom jag inte vet hur mycket bök det var. Anders sa att det var någorlunda lugnt. Men jag vet ju att när jag är vaken under böket så ligger han bredvid och snarkar och har det bra.
Så vi får se inatt hur det är!

Vad jag kan säga än så länge om nya maten är att han kräks mindre (men han kan ju ha mindre kräkdagar även med vanliga ersättningen så det är för tidigt at säga nåt egentligen).
den stora skillnanden än så länge är att matningarna är lugnare. Han kämpar inte så mycket, och jag behöver inte gåmata honom varje gång som jag faktiskt fått göra förut. Vilket blir rätt så jobbigt för ryggen kan jag säga..

Och nu har jag fått tag på en syskonvagn med!!!
Vagnen ska jag fara iväg strax för att hämta. Dock hade den ingen liggdel, men så fick jag fatt på en via en dagismamma som ville bli av med sin. Så den lämnar hon på dagis imorgon!
Efter lite prutningar så kommer jag betala 150:- för hårdlift med madrass, och 350:- för själva vagnen.
Det tycker jag är kanon!
Vagnen är nog inte så värst vacker utan ganska använd och solblekt. Men den kan nog vara hur ful som helst, bara den funkar!
Och det är lite skämmigt att säga.. Att snart äger jag 4 vagnar... Hur gick det till?!
Så imorgon efter dagis blir det premiärpromis med den!

Lika bra att jag inte kan gå idag, för det har snöat skapligt mycket under natten och inte är det plogat än.. Får nog klaga på plogningen.
Fast det är ju dumt att göra.... För plogningsansvarig är JAG! hehe
Tuva fick ju sitta i mitt knä förra vintern och vara med i traktorn. Får väl slänga in Vide i selen så funkar det nog. Kan bli knepisch med 2 ungar bara... Men det ska väl gå det med!!!

Kommentarer
Postat av: Alfva

Håller tummarna att maten blir bra! Är det så kommer ni väl få på recept sen kan jag tänka mig!



Ha. Du skäms över 4 vagnar? Jag har 7.... Haha!

2012-02-15 @ 09:58:36
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0