svårigheterna med att vara 2-barns morsa...

Just nu går jag omkring med känslan: "Jag hinner inget, och jag räcker inte till".
En rätt så jobbig känsla.

Tuva genomgår uppenbarligen nånting just nu som gör att hon sover uselt, och är orolig mest hela tiden. Det verkar som om hon tappat trygghetskänslan helt och behöver stndigt bli bekräftad.
Imorse sa hon att hon tycker om mormor, och det är ju jättebra. Men då sa jag att jag tycker jättemycket om Tuva.
Till svar får jag då: "Nä, mamma tycker om bebisen".

Mitt hjärta brast!

Jag tycker själv att jag anstränger mig till mitt max för att hinna med båda barnen och är noga med att ge Tuva så mkt uppmärksamhet som det bara går.
Men inte nog tydligen. Så jag måste försöka se på situationen med hennes ögon och se vad hon ser.

Och ladda upp med massa mer tålamod. Igår vart jag frusterad och grät en skvätt. Så Tuva såg det. Stackarn vart alldeles förtvivlad. Jag sa att jag slagit i lilltån och att det var därför jag var ledsen. Det köpte hon och ville genast klappa om tån. Men jag måste försöka sluta vara så bergådalbanig när hon är med.

Men det är ju itne så lätt. När man inte får sova.
Vide har sovit helt okej de senaste nätterna. Men inte Tuva och jag blir ändå alltid väckt...

Knepisch....

Kommentarer
Postat av: Sara

Stor kram!! Du är bäst på att vara mamma till just BÅDE Tuva och Vide!! Kram kram

2012-02-29 @ 18:09:02
Postat av: Jessica

Sådär tror jag alla föräldrar känner, att man inte räcker till. Oavsett om man har två eller sju underverk...

Jag känner ju inte dig IRL, men jag är ändå säker på att du är en jättebra mamma till båda två. Se bara hur mycket tålamod och kärlek du har till dom NU, och då lider du ändå av kraftig sömnbrist! Tänk hur livet kommer se ut när du får sova ut riktigt =)

2012-03-02 @ 17:41:58
URL: http://mrsjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0