trög trögare trögast

Jag är på apoteket för att köpa mjölkfria maten till Vide.
Eftersom det är en beställninsvara så hade hon inte så många förpackningar hemma utan bara 2st och inte 12st som mitt recept är på.


Jag frågar:
- Vad kostar det?
- 120:-, svarar apotekarn

Hua tänker jag, 120:- förpackning.... Och inte gick det på högkostnadskortet heller.... Aj aj...
Hon packar ner de 2 burkarna och tar betalt. 120:-.

- Men nu tog du ju bara betalt för en burk ju säger jag.
Apotekarn svarar
- Va, nä, det är 120:- för dom här.

Jaha, tänker jag, det var alltså 120:- för båda. Det var ju betydligt bättre. 60:-st alltså.

- Jamen så bra, sa jag nöjt, att det var 120:- för båda, jag trodde EN kostade så.
Apotekarn tittar på mig, ler lite och säger
- Nej nej, det är alltså 120:- för hela köpet, alltså för ALLA burkar. Alla 12.
- Men vaddå, säger jag. 120:- för allihopa??? och ser totalt oförstående ut. Det här skulle ju bli en dyr historia hade jag ju trott.
- Ja, fortsätter apotekarn, du betalar för allt nu så är det klart sen när vi har beställt hem resten.

Jag som fortfarande inte hajjar riktigt.
- Men alltså, kostar det bara 120:- för 12 burkar?? för ALLA TOLV!!??
- Ja, svarar hon.
- Men hur länge då? Är det typ nåt introduktionspris vid första omgången eller vaddå?
- Nej så har det vart länge nu med det här priset, svarar hon som nu nog börjar tröttna på att jag inte fattar att det är billigt med recept och inte kan släppa det.


inte skitsnabb alla gånger...

Glad i hågen går jag där ifrån och skäms när jag kom på mig själv tänka att va bra att Vide måste äta mjölkfritt, för det blir ju jättemycket billigare nu....



Nya krubbet. Bra för Vides mage. Och fantastiskt odyrt!
Fanken så bra!!!

Kommentarer
Postat av: Jannike

Ååååå! Bravo!! Att det var billigt alltså. Din tankeverksamhet får du skylla på sömnbristen. Man är liksom inte i kontakt med sin intelligens...

2012-02-18 @ 18:58:12
URL: http://mrsdiamond.blogg.se/
Postat av: Camilla

Bra att det är åt det hållet ibland också! Med priset alltså ;)

2012-02-19 @ 09:46:15
URL: http://mamamill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0