Vide 2 månader!!!

Tänk så snabbt tiden rusar iväg!!!
Det var inte länge sen jag såg ut så här:


Nu har den lilla gobiten kommit ut:


Och således har magen minskat. Nu för tiden ser jag ut så här:

(sorry för suddigt bild..)

och min kropp börjar närma sig hur den var innan, några kilo till bort bara. (jag ignorerar fläbbmagen så gott jag kan, som kanske inte syns jättemycket när jag står upp, men är obehagligt mjuk när jag sitter ner...).
Så nu kommer jag i alla mina vanliga brallor, och det tycker jag är väldans bra, bara 2 månader efter förlossningen!!

Men nu till Vide:
Vide växer så det knakar, och han spurtar ifrån storasyrran om man jämför med hur stor hon var vid samma ålder. Och det är klart att man jämför, mest hela tiden...
Vide väger nu runt 5,5kg. Det gjorde Tuva när hon var 11-12 veckor. Och det märker jag ju på de ärvda kläderna. Att jag redan nu rensar bort massa. Mest använder han strl 56, men mer och mer 62 blir det.

Han är mer och mer medveten. Flinar upp sig ganska så ofta nu, speciellt på förmiddagarna då han också sover som bäst.
Han äter nästan varje natt punktligt fortfarande. Klockan 01 och 04. Vid 05 börjar den långa bökstunden, om den inte börjat tidigare och håller på fram till 07 ungefär. då somnar han om gott!



Magträningen går framåt och han börjar hajja att det går bättre när man använder armarna. Och med kräkdregel i mungipan, som vanligt....

Och som vi märkte på BB. Det är lugn gosse det här. Såklart med många undantag. Han KAN skrika han med. Men han gör det inte så ofta, inte när han är sig själv. Hur han är under muppfaserna vet ni, inte lika charmig. Men hey! han är en bebis!

extra söt när han sover...

Dom 2 första månaderna har vart fantastiska, och jag ser fram emot att få vara med de kommande med! Allt går så fort (nja.. kanske inte böknätterna...) så det gäller att hänga med!

Hepp!




Kommentarer
Postat av: Alfva

Fler kilon bort? Du ser ju GRYM ut! Men jo, jag håller med - den där överflödiga huden skulle jag gärna gömma någon annanstans. Annars ser jag också ut som innan, men då hade jag ju 10 kilo extra. Så nu ska väl de okcså bort.

2012-02-06 @ 13:34:55
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Jannike

Men kära snyggo! Bra jobbat. Du får vara med i MIN klubb ;)

2012-02-06 @ 14:08:23
URL: http://mrsdiamond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0