börjar bli sig själv igen

Idag har julen åkt ut!
Fast jag var i ärlighetens namn inte trött på julsakerna än. Trots att allt vart uppe sen första advent och jag vart hemma mest hela tiden...
Men julpynt passar liksom bra i det här huset, så nu känns det lite småkalt. Fast det kommer snart ordna till sig, för snart börjar odlingssäsongen igen och huset kommer att förvandlas till ett växthus!

Nu när alla helger är över så ska mitt nya liv börja. Eller rättare sagt återgå till mitt gamla liv. Matliv.
Nu är det helt slut med socker och fett igen. Som ni kanske vet så har jag ju min IBS som inte alls gillar varken socker eller fett, och tarmarna börjar nu visa sitt elaka tryne igen och trilskas med mig.
Alltså bort med det jag inte tål. Även mat med mycket gluten ska bort.

Så det blir lite som vnaligt igen, att jag knappt kan äta nåt. Men det gick ju bra förr så jag ska nog vänja mig med den kosten igen. Och det som blir en bonus är då att jag snabbt kommer blir gamla vanliga taniga Millan igen. Även om gravidkilona försvnner bra mycket fortare denna gång och har fördelats sig ganska så bra, så vill jag ändå ha bort 6kg till innan jag är nöjd. Nu ska kroppen bara ställa om sig (igen) med att inte direkt amma nåt. Fast jag ammade en del i natt och det funkade igen så vi kör på lite på det viset så länge det går.
Men kroppen är hungrig efter allt ammande så jag äter fortfarande som en utsvulten häst.....

Det är både för och nackdelar nu med att kroppen börjar bli sig själv igen. NAckdelarna är då givetvis att mupptarmarna jävlas med mig och huvudvärken känns allt mer.
Vad som däremot är alla tiders är att foglossningen är nästan helt bra. Ibland gör det mer ont, men jag kan ju redan sitta i skräddare och gå promenader. Jippi till det!!

Nu ska jag försöka få liv i den lilla för att få i honom mat. Sen ska vi ut och jobba här på gården.
Idag ska vi gräva ner slangar under vår väg där det så småningom ska skjutas i bredbandsfiber. Tuva sitter redan i grävsmaskinen och domderar!
Synd då bara att Vide är mitt i ett sovmaraton. Och han ligger inte på mig för en gångs skull.
Det beror nog på att han faktiskt ligger på sin filt, på mage, och sover. Magläger är hans grej, så då får han sova så på dagarna när jag ändå är just i närheten.
Dumdristigt kanske nån tycker.. Men nån timma på mage är okej tycker jag!

Nu gräva!!!

Kommentarer
Postat av: Alfva - i preggoland!

Jag har lite förträngt att man ska börja drilla med kosten snart igen, så jag borde väl passa på att äta allt som går nu, men som kommer vara ajabaja sen. Blir ju inte mycket kvar på menyn direkt, så tröttsamt. Speciellt för mig som ÄLSKAR pasta. Och det är ju en av sakerna som jag naturligtvis har svårt för.... Har du testat glutenfri pasta?

2012-01-08 @ 13:31:00
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0