Nätterna med 2 mån-bebbe!

På begäran från flera håll, hur våra nätter är:

Vi har 2 sorters nätter kan man nog säga. Natt nummer 1 är den som vi haft från start, men tyvärr kommer natt nummer 2 allt oftare...

Natt 1: Det är dom bra nätterna!!
Då somnar Vide vid 21-tiden (och jag bara längtar efter sängen då...). Man märker ganska tydligt på honom när han kan somna gott lite längre stund. Då får han hänga med till vår säng (att försöka få honom att sova i sin säng, hopplöst!!). Då får han en flarra med 130ml som han liksom nattas med. Ofta somnar han då när han ligger på plats och snuttat klart på flaskan.
Just snuttningen är svårare att få till med flarran, och nappen vevar han bara ut med sina okontrollerade händer.
Nästan varje kväll somnar jag före Vide, och stackarn får ligga med flarran i mungipan och försöker snutta...

Första sovpasset är det bästa. Då sover han djupt, helst med sitt huvud trångt ihoptryckt i min armhåla.
Att jag lärt mig sova så är ett under, även om jag då redan på morgonen har ont i rygg och nacke för att jag sover som i ett skruvstäd...

Han är väldigt regelbunden med sitt ätande. Första matningen är nästan alltid runt 01. Då är det bråttom för att han inte ska vakna till för mycket. Gör han det, då är jag vaken runt en timma eftersom han tar tid på sig att somna om helt.

Nästa matning är kl 04. Det är ungefär vid den här tiden som det börjar tjorva. Han äter, somnar om, ofta ganska snabbt. Men efter en ca halvtimma-timma, då börjar bökandet....
Då är det slutsovet för min del, och jag kan bara småslumra. För han låter! och viftar!
Oftast lägger jag mig på rygg med honom på magen, och då somnar han om ganska så snabbt. Och jag försöker sova bäst jag kan.
Bäst sover han vid 07, och då vaknar Tuva......

Alltså, matninge 2ggr, var 3:e timme. Det kan jag tycka är helt okej ändå. Bara han slutade böka runt så. Nån blöja byter jag aldrig på natten eftersom han inte bajjar. Däremot så byts det pyjamaser... Han kräker ner sig ordenligt ofta, och mig med. Och det är klart att han itne kan sova bra då, när han ligger i vått kräk...

Natt 2: de inte så bra nätterna..
Det är ungefär samma mattider, men med betydligt fler uppvak där emellan. Och bökande börjar redan vid 02:30, när jag bara fått sova nån timme efter första matningen. Sen bökas det på i flera timmar.
Inte är han hungrig då, när jag testat o gett honom mer mat vaknar han bara till mer då och blir sur för att jag inte fattar att hungrig är han minsann inte...
Nån natt har jag gått upp och glott på film med honom bökandes på magen. Men då blir man rätt så körd dagen efter, så jag försöker ändå få ut så mycket sömn som möjligt genom att småslumra.
Men sen tänker man ändå på sin kära sambo som inte heller kan sova så bra. Men han får ialla fall ligga i fred...


så även när vi har då de bättre nätterna, så blir jag ändå trött eftersom det blir så många uppvak.
Lägg då till, förutom alla bök-uppvak, alla Tuvas uppvak med. Stora tjejen som vaknar flera gånger per natt hon med.. Det blir Anders som får gå in till henne, ca 2ggr per natt, men man vaknar ändå till och somnar inte om förrän hon gjort det med...

Men, så länge jag får ha de bättre nätterna mest. Då fixar jag det här!!
Och det har faktsikt hänt flera gånger att han sovit på ända till kl 03 innan första matningen!
Så han kanske inte sover exemplariskt bra, men fortfarande 100 gånger bättre än Tuva!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0