vi skulle passat på...

Just nu är jag å Vide solo hemma. Han kör ett vakenrace och spoilerar mina planer helt.
Så badrummet får fortsätta vara ostädat....
Har ingen lust att stressa på och städa när han gastar, så det får vara!

Snart ska jag hämta Tuva hos mormor för att åka vidare till Albins 3-årskalas. Där lär det bli röj!

Inatt ammade jag bara en gång och körde på flarran resten av gångerna. Vi hade en bra knölfri natt med matning kl 01 (amning), 04, 06. Vi hämtade micron från sommarstugan och ställde på övervåningen så det funkar bra. Har nu även hittat en flaskvärmare för 150:- som jag ska köpa i nästa vecka.

Tuva däremot sov som en kratta så Anders sov större delen av natten inne hos henne.

När vi vart gravida igen så sa vi att vi måste passa på att göra saker på tumanhand innan bebisen kom. Vi var usla på det och gjorde knappt nåt alls bara vi 2.
Det ångrar jag starkt nu.... Vi hinner knappt prata med varann just nu känns det som, utan det är barnen som det ska fixas med hela tiden.
Vi har mycket att ta igen när det går.... Så ni som är gravida än, passa på för sjutton!!
Speciellt ni som väntar nummer 2, det är hela tiden nån av kidsen som skriar efter uppmärksamhet och att då hinna med nåt annat emellan. Forget it! åtminstone för en period...


de fina ungarna, som håller oss sysselsatta, dygnet runt...

Kommentarer
Postat av: Alfva - i preggoland!

Vadå? Menar du att jag inte kommer kunna ligga på soffan och slöa sen? ;)



Nej, jag vet - vi borde ockås ut och göra saker. Men tiden... och orken.. :) Sen ska man ha barnvakt och inte bheöva jobba.

2012-01-07 @ 14:24:14
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Åsa

Vi gör vårt bästa! Har wilmer hos mormor o vi bor på hotell... :)

2012-01-07 @ 21:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0