Tuvaluvas 3års koll!

Jag skippar det där om att det är rätt så otroligt att lilltjejen är snart stortjejen och blir 3 år och går direkt på bvc-besöket!

Nemas problemas med talet. Det är inte ett område hon briljerar på, men hon är inte alls dålig heller. Skulle uppskatta hennes babbel som en ganska medel 3åring!
Hon kan prata långa meningar, även om en del ord, speciellt ordet inte, kommer lite på fel plats ibland.
Men hon klarade galant testen idag.

Vi pratade om mat och aptit. Där har vi ju verkligen inga problem. Damen äter ofta mer än vad jag gör....

Ett litet problem kom upp dock...
Vid mätningen... Hennes längdkruva hade åkt rakt ner i botten. Lillfjantan var tydligen lite för liten, i alla fall enligt hennes kurva som hon följt fint fram till sista kollen vid 18 mån.
Jag vet inte hur orolig man ska bli. Bvc och deras kruvor...
Men sköterskan tyckte att kurvan pekade tillräckligt mycket neråt för att en utredning ska startas. Så en remiss skickades till barnläkarmottagningen.

Och det är väl bra, antar jag. Att om det är nåt stjall så är det bra att det upptäckts nu.. Om det är nån matallergi (gluten som mor sin?), eller brist på tillväxthormon? eller nåt annat?!

Lillfisen då.. som visst var för liten....
Den tanken har aldrig slagit mig, att hon inte växer tillräckligt på längden... För hon är ju kortast av alla sina vänner, det är hon ju...



Så vi får se vart det leder helt enkelt.....

Kommentarer
Postat av: Alfva

Hur kort är hon då? A har ju inte ens nått de magiska 90 än, hennes kurva dippar fortsatt.

2012-06-18 @ 21:59:53
URL: http://alfva.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0