Vide 6 månader!!

Hipp hipp hurra, för fina Vide idag!
SEX MÅNADER; ett helt halvår!!!!

Det är ju inte riktigt klokt... Nyss så var han så är pluttig:


Nu är han en pigg, KRYPANDE bebis som inte är så värst liten längre.
Sist på bvc (2 veckor sen ca) så vägde han 7,5kg och var 64cm. Våran dunderklump som inte alls har samma kroppsform som syrran hade...



Men åter till det dära krypandet... Han var 5 mån 16 dagar när han gjorde första "hasnings-steget". Men redan efter några dagar började han försöka använda benen. Han kryper inte på alla fyra än, men använder benen som nåt slags grodkrypning... Och det går fortare för varje dag.
Så just nu så är han en väldigt nöjd bebis. Han kan dona på lång stund på golvet själv och vill undersöka allt!
Och hans mamma plockar bort saker vart eftersom....

Han äter fortfarande full ersättning, men får även lunchpuré och kvällsgröt. Mitt på dagen får han både flarra och mat, men maten först så det är det han blir mest mätt på. Flarran är mest ett komplement så han blir proppmätt.
Mat gillar han, verkligen! Och kräver att få tugga på nåt när vi andra äter... Majskrokar is da shit!!

Nätterna då...
mjo.... dom är.. sådär.. fortfarande!
Nätterna ser ut som följande:
* Nattning kl 19. Välling (ersättning+ grötpulver) 200ml i sängen.
* Mat kl 23. 200ml välling.
* Sover (ibland, bra nätter) bra fram till kl 04. Men oftast är det några uppvak där emellan..
* kl 04-05 är det böktid, somnar sedan om ganska bra när jag lessnat och flyttat honom till min säng och sover fram till kl 6 eller 7.

Dagarna:
Är han usel på att sova på nätterna så är han dunderusel att sova på dagarna...
Han tar första vilan ca 2-3 timmar efter morgonuppvaket. Då sover han 30 min. Ibland lyckas jag vagga om så han sover på ett tag till. Har det hänt typ 3 ggr att han sovit så länge som 1,5 timma utan omvaggning?!
Sen är han vaken 3 timmar ungefär. Vill gärna kortsova då med...
Men när jag får till det med omvaggningar mm, då sover han ca 1-1,5 timma 2 ggr/dag. Och inte senare än kl 15.
Så är han glad och nöjd! Det var han inte häromdagen när han sov 1 timma på hela dagen, uppstyckat på 2ggr...



Men han är en nöjd kille den här!!!
Han finner sig i att hänga på i Tuvas tempo, och gillar att hänga med i trädgården och glo på mig när jag fixar.
Han skriker inte mycket alls, utan tjattrar på, eller flinar helt tyst.

Fin, det är han, lillkillen. Och har en syrra som är bäst i  hela världen!!


Tuvaluva, och en inte så gammal Videkvist

Kommentarer
Postat av: Jenny - Mamma till Alde & Vide

Tack! Ja, nu är han ju det. Det gick otroligt fort och så här i efterhand helt okej. Jag mår ju bra efteråt med :-)

Ja eller hur! Namnet är ju så fint, jag hörde det för första gången för något år sen, då Aldes nu bästa kompis Vide började hos samma dagmamma. Inte nog med det så var det ett par från Norrköping som hade flyttat hit o det vidade sig vara Jens barndomsvän med dambo som hade flyttat hit.... det händer ju bara inte att sånt sker. o till samma dagmamma dessutom. Hon och "stora" Vide är lika gamla. O alla tycker att dom är som ett gift par :-P Alde sa redan när bebis låg i magen att den skulle heta Vide, de ska nu flytta tillbaka o vi hedrar nu honom o döper våran son till det :-) Aldes namn är så ovanligt o vi kunde inte hitta något finare.



åh, va duktig han är, kryper redan! o va tiden går fort!! Jisses! Ni har två alldeles för gulliga barn. massa kramar

2012-06-06 @ 23:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0