Att lära en liten åka skidor



Eftermiddagen vart kanon igår.
Tuva fick återigen åka lite skidor, en halvtimma i stöten är ganska lagom. Hon blir trött fort.
Och då var vi bättre förberedda med bull-mellis och sen lek med snowracern direkt efteråt.



Läste också på om lite bra tips.
För varken jag eller Anders har ju egentligen ingen aning om hur man lär en sån här liten att åka skidor.

De bästa tipsen var:

* Inte ge massa muntliga instruktioner, utan mer "titta på mig".
* Hon ska ha händerna på knäna. Då får hon rätt lutning på kroppen och inte lutar sig så mycket tillbaks.

Det ska vi testa idag!

I natt sov jag inne hos Tuva. Efter 2 nätter med Vide var jag ganska nere på botten och behövde sova lite. Lillfisen märker av att vi inte är hemma och visar det genom att inte sova på natten. Sen är han lite småsnuvig igen också som ställer till det...
Men han borde vänja sig snart tycker jag!

Nu inväntar jag o frökenkröken på att herrarna i familjen ska vakna så vi kan äta frulle.
Det verkar som solen skiner idag så vi hoppas på en fin utedag idag igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0