plankutmaningen, häng på!

Jag tänkte föra lite träningsdagbok här nu i bloggen med. Mest för min egen skull, men haka på du med och kör på min plankutmaning!!

Och plankutmaningen är som så, att var 3:e vecka ungefär så kör jag plankan, så länge jag bara orkar, och tar tid. För att se hur mycket starkare jag bli. Än så länge är nog tiderna inte mycket att skryta med, men det är en början! Jag vet inte hur länge jag fixade plankan innan jag vart tjockis, men det var betydligt längre än vad jag fixar nu. Men jag är inne på min 3:e vecka ännu bara.

I mitten av februari: 1 min 10 sek. Detta är min utgångstid.
4 mars: 1 min 28 sek. (+18 sek).


Jag har som regel att jag får inte duscha utan att först stå i plankan. Gärna göra armhävningar med, om ingen av ungarna står och gastar på mig....
Nu kör jag på 3 intervaller a 45 sek, med 15 sek vila.

Häng på du med!!!

För att spetsa till det hela så kör jag lite av en diet just nu med. Inte bara min konstanta, utan nu också en medveten en. Nån form utav LCHC/LCHQ. Alltså bort med kolhydraterna. Bara för att ge det hela med all träning en liten kickstart! JAg kör inte stenhårt på det, åt lite pasta senast igår. Men när jag kan, då gör jag det!



Kommentarer
Postat av: Jessica

Fan vad bra! En träningsutmaning mer på min nivå =) Nu kör vi!

Och det där med att planka innnan dusch var ju en suverän idé!

2012-03-06 @ 14:35:23
URL: http://mrsjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0