tunnelseende

Är det inte lite underligt, när man känner sig pigg när man har sovit 3 timmar i sträck.
För de flesta är det ju alldeles för lite, och egentligen även för mig. Men mot vad jag nu har blivit van med (återigen) så är det fantastiskt bra.

Både jag o Anders har skaffat oss ett rejält tunnelseende på vårt liv.
Vi gör det som krävs för att överleva vardagen, och tänker inte så mycket på hur allt är runt omkring. Vad faktiskt sömnbristen gör, vad den sabbar.
Istället försöker vi se slutet på tunneln. Slutet när vi får sova på nätterna.
Och det är väl lika bra att vi inte vet om den tunneln slutar om några veckor, månader eller år.

Men vi gjorde en upptittning ur tunneln i helgen. Och insåg då att Vide är i samma sovklass som fröken Tuvaluva.
Lite jobbigt insikt, att vi fick ett till barn som inte kan sova.
Så vi får väl vara glada för den första månaden när han sov bra. För sen sket det sig.

Men som sagt inatt fick jag sova lite mer. Inte uppvak en gång i timman som det vart på sistone...
Så idag drar vi till öppna förskolan. Det hade vi visserligen gjort ändå, men det blir lite roligare om jag inte är väck av trötthet!!

Kommentarer
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Åh, kramar om! Hoppas att slutet på tunneln är slut snart då! Så ni får tillbaka lite vy på synen.



Men sover Tuva dåligt ännu alltså? Eller är det Vide nu som hade samma sömn som Tuva som liten?

Kramar

2012-03-12 @ 11:33:39
URL: http://jennysjostrand.blogg.se/
Postat av: Alfva

När kan ni få hjälp med Vides sovande? För det där är ju inte hållbart någonstans. Ni måste ju klara av vardagen också. Det gör man inte på så lite sömn.

2012-03-12 @ 20:34:56
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0