nattvak, ogräs och det dära mittemellan

Undrar ni vad jag gör nu för tiden så kör jag vaken-nätter med några minuters sömn här och där, på dagarna står jag med huvudet ner i jorden och rensar ogräs och sånt.
På kvällarna råddar jag med barnen och sen stupar i säng....

Den energi som jag har kvar lägger jag på Tuva som går igenom en jobbig period just nu.
Hon vill inte så mycket, eller hemma vill hon göra allt. Det är att vara på dagis som är kämpigt för henne nu.
Så kämpigt så att hon bara går korta dagar ett tag nu, 3 timmar per dag/3 dagar i veckan.
Hon får nästan som ångest på eftermiddan och vill bara hem. OCh för att det inte ska bli värre har vi kortat ner dagarna så hon ska tycka det är kul igen.

Så i eftermiddag så vi göra nåt skoj. Vi drar till mitt job och skaffar lite mer blommor och smaskar på glass i solen!


Kommentarer
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Usch med så lite sömn. Nu sover jag iof kasst, (smällfet som jag är). Men lider med dig!



Är det Vide som inte sover på nätterna? Är han som Tuva, för har för mig att Tuva inte sov så mycket som liten. Hoppas att vinden vänder så att ni får regelbunden sömn snart =) o Hoppas att det är bra med din mage!

Kramar

2012-05-24 @ 23:53:43
URL: http://jennysjostrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0