odlardags!

Nu ska jag väl bli lite duktigare på att ordbajsa igen. Mår lite bättre.
Inte för att vi sover nåt, utan nästan tvärtom. Tuva har vart hängig en hel vecka och idag var första dagen som hon var på dagis. Så det har alltså vart sjukstuga här hemma....

Men det som gör att jag mår betydligt bättre är att våren äntligen är här!!!
Och med det trädgårdsarbetet!!!! Valborgshelgen 2012 blev allt annat än en vilohelg. Vi har arbetat hårt (så mkt som barnen tillåtit) från morgon till kväll. Nästan varje kväll har jag gått ut efter barnens nattingar och vart ute tills det blivit mörkt.

Hårdkörning. Vilket känns i hela kroppen. På gott och ont! Man kan väl säga att jag har ett 12 timmars trädgårds-crossfit varje dag. För två veckor sen kunder jag inte stänga arbetsbrallorna (de som jag köpte när jag var som spinkigast innan preggo nr 2), dom kan jag utan problem stänga nu... Effektivt!!!

Nu är det enbart grönsaktslandert som vi jobbar med. För har man ett odlingsland på ca 80 kvm (inkl växthuset) så har man skaffat sig en hel del jobb... Vi gör ett ordentligt jobbi år med odlingsbäddar och ordentliga gångar mellen som allt är permanenta saker. Inte orkar vi hålla på så här varje år inte....
Men det är kul!!


vyn för några dagar sen av den ena delen av landet....

Imorgon kommer svärmor på dagistid, och då ska jag ha eld i baken och tokfixa. för ovanlighetens skull...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha! Oj vilken trädgårdsplan! Och jag som har problem med hur jag ska gör med mina TVÅ pallkragar..haha =)

2012-05-02 @ 21:10:34
URL: http://mrsjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0