Vide -update

Ja eftersom jag inte bloggat på nästan hela sommaren så har ni missat massa.
Men även jag har missat då med att dokumentera allt som händer med honom.
 
På lördag blir han 10 månader.
Han kan sen 2 mån tillbaka resa sig mot möbler och gå längs möbler och väggar. Han behöver mindre och mindre att hålla sig i, och försöker att ta sig upp på fötter direkt från golvet. Slutar mest med rumpplask än så länge.
 
 
Han kan säga Mamma, Pappa och titta. Och sen hel drös med saker, som vi inte fattar alls vet det är. Men han försöker. Och babblar, och babblar. Kan det vara så att han försöker överrästa storasyster tro?!
 
Sen kanske nån månad tillbaka kryper han på alla 4. Han hängde kvar länge med sin ålning, men nu är han snabb. Rysligt snabb!
 
 
Han är en go kille. Men med ett jädra temperament. Han kan bli så ARG!
Det börjar lugna sig lite, men vi har haft en period när han har haft en argdag i veckan, minst. Och då har han vart arg. Från morgon till kväll.
Det kan ju så klart ha samband med min sjukdom och min frånvaro, skulle tro det. För nu efter ca 2 veckor där allt är som vanligt verkar han vara lugnare.
 
Jag antar att ni undrar med om det här med sömnen.
Och vad ska jag säga om det då... Har väl inte ändrats nåt tyvärr. Alltså sover han kasst än. Vi kan ha nån bättre natt hit eller dit. Men oftast blir vi väckta typ varannan timma. Nu är inte Vide skyldig till varje uppvak, utan han o syrran verkar ha en stenhård deal sins emellan.
Men han sover oroligt. Dock så är han numera utslängd ur vårt rum och sen dess har det blivit bättre. Men fortfarande från kl 04 så sover han väldigt lätt och vaknar mest hela tiden.
Jag anser ju inte att det är morgon kl 4, Verkligen inte!!!
 
Vi upptäckte att han inte alls var mjölkallergiker, utan bara hade muppig magmun. Men med Gaviscons hjälp fick vi bort alla såna bekymmer, och i samband med lite snålkramp (vet ni hur j-a dyr mjölkfrivälling är i butikernerna?) så provade vi vanlig välling. Och nä, barnet är inte allergisk. Inte det minsta!
 
Han och storasyster börjar utveckla en riktigt var vänskap. Dom kommer så bra överens. Vide har Tuva som idol, och ofta gillas det tillbaka av Tuva. Förutom när hon är inne i en lek och tycker att Vide stör.
Men oftast går det bra, och de kan leka sida vid sida.
 
 
Hur som, det är en spännande tid just nu. För det är inte långt innan han kan gå.
Tuva var 10 mån 3 dagar när de första stegen gicks. Så ska han slå syrran så ska han gå innan tisdag....
Men jag tror inte det. Han fegar lite, vilket jag inte har nåt emot. Jag är bara lite ovan med det!
Men han kan stå utan nåt stöd alls, och börjar testa sig sjlv lite genom att släppa taget om stödet.
Damp ner på rumpan rätt så fort. Men han provar på!
 
Överhuvudtaget så rullar det på fint det här med att vara 2-barnsmorsa.
Fast det säger jag idag, när natten var skaplig...
Igår var jag redo att säga upp mig. Det är jag ofta. Men nattångesten tar vi en annan gång!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny - Mamma till Alde & Vide

Härligt att se dig skriva igen =) JÄtte kul läsinng, o herregus vad stor han blivit! Fort tiden går!

Hoppas att nätterna ordnar till sig snart! Men vaknar Tuva oxå natte tid ännu?

Hoppas att du kryar på dig med! Kramar

2012-10-03 @ 14:04:42
URL: http://jennysjostrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0