Bröllopet!

Ja, I lördags gifte sig alltså min bästa Ida med sin Fredrik.
Det var lycka och glädje rakt igenom!
 
 
 
Jag fick den stora äran att först anordna möhippan, göra brudbuketten och bordsdekorationerna, planera, fixa spexen med toastmastern mm.
Så jag var skapligt inblandad i bröllopet. Jag visste inte innan att man kan få bröllopsnerver även när man själv inte står brud. Men jojo, det kan man minsann! Jag var sjukt pirrig. Men det sa jag ju inte till bruden som hade mig som följeslagare under hela dagen.
 
Det är ju inte varje dag ens bästa vän gifter sig. Så det var speciellt. Verkligen.
 
Och jag som avskyr att tala inför folk, höll ett tal. T.o.m så improviserade jag lite. Och DET är stort det.
Att det krävdes en hel del vin, och att jag sekunder innan talet svepte ett halvt glas vin. Det är en annan femma, men det tricket funkade och jag kände mig helt bekväm med att tala inför 60 pers.
Big step for little me....
 
Brudbuketten såg ut så här:
 
 
Själv vart jag mycket nöjd med buketten, och det viktigaste av allt. Ida tyckte den var kanon.. Apuh...
 
Det vart dans in på småtimmarna. Och jag är så nöjd att jag bet ihop, trotsade en MAYOR svacka vid midnatt och körde på. Så mycket mat kunde jag inte äta tyvärr. Bara på förrätten så blev jag proppmätt och sen fick magont. Men tydligen så klara jag ju av tillräckligt med dricka för att röja som tusan enda till kl 03.
 
Det behövdes, och jag fick min partydos så det räcker i minst ett halvår. Även om sömnkontot är på extra minus just nu så är jag ändå nöjd. För jag hade så jäkla skojigt.
Och skojiga saker har inte direkt duggat tätt på sistone. Så det var upplyftande mitt bland all personlig missär!
 
Nu är brudparet på en minibröllopsresa och vilar upp sig.
Och det hade jag med behövt. Inte komma hem och vara jättetrött, ha en pruttnatt med barnen som vanligt.
 
Idag är jag så trött så jag inte orkar åka på yogan ens. Då kanske ni anar att det är illa. Trött AB.
 
OCh hörrni, jag har saknat att blogga märker jag. Räkna med uppdateringar lite mer som vanligt nu!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0